Kuala Lumpuras straptautiskās lidostas KLIA un KLIA2
| |
Kurkulis | Datums: Pirmdiena, 02.08.2010, 17:53 | Ziņojums # 1 |
 Ģenerālmajors
Grupa: Moderatori
Ieraksti: 312
Reputācija: 5
Statuss: Offline
| Informācija aktuāla uz 22.07.2016


Kuala Lumpur atrodas 2 starptautiskās lidostas. Ja lidosim no Eiropas, tad visreālāk mēs nosēdīsimies KLIA. Šī lidosta apkalpo dārgās aviokompānijas. Tālāk lidojumiem pa Āziju jau droši vien ka izmantosim KLIA2, šī lidosta apkalpo lēto galu. No šejienes ceļas gaisā Āzijas lētā gala aviokompānija Nr.1 „Air Asia”. Tāpat lidojumus veic arī citas lētā gala aviokompānijas, kā „Cebu Pacific Air”, „Tiger Air”, „Malindo Air”, „Lion Air” un „JetStar Asia”.
Jāpiezīmē, ka lidostas nodeva šajā lidostā ir ļoti zema, var teikt simboliska, starptautiskiem reisiem 25 RM, vietējiem 6 RM. Pateicoties šīm zemajām cenām lidojumi no šīs lidostas mēdz būt ļoti lēti.
Abām lidostām ir savas mājas lapas. Mājas lapas izstrādātas profesionāli, varam atrasts visu sev nepieciešamo informāciju. It sevišķi tas attiecas uz KLIA2 mājas lapu.
KLIA: http://www.klia.com.my KLIA2: http://www.klia2.info
Abas šīs lidostas atrodas netālu viena no otras. Nokļūšanai no vienas lidostas uz otru varam izmantot autobusus, dzelzceļu „KLIA Expres” vai „KLIA Transit”. Brauciens ar dzelzceļu starp šīm stacijām izmaksās tikai 2RM un ceļā patērēsiet tikai 3 minūtes. Nu un paliek pavisam nesaprātīgs transporta veids kā taksometrs.
Nokļūšana no lidostas uz Kuala Lumpur.
Lidosta atrodas aptuveni 50 kilometrus no Kula Lumpur centra.
Autobusi:

No KLIA vai KLIA2 līdz Kuala Lumpurai kursē autobusi. Ir vairākas autobusu kompānijas kuras nodrošina šo servisu. Lielākā daļa brauc līdz KL Sentral. Tas ir Kuala Lumpuras centrālais satiksmes mezgls. No turienes uz jebkuru vietu Kuala Lumpurā vai Malaizijā nokļūt nav problēmu. Te būs saite par KL Sentral transporta iespējām:
http://www.klia2.info/trips/malaysia/stesen-sentral-kuala-lumpur
Brauciena maksa vienā virzienā 10 RM. Laika periods atkarībā no trafika svārstās no 1 h un 15 min - 1 h 40 min. Ir arī autobusa kustību saraksti, bet tam ir nozīme tikai tad, kad nav daudz cilvēku. Tas varētu būt agrās vai vēlās dienas stundās. Tad autobusi kursē atbilstoši grafikam. Pārējā laikā, kā autobuss būs pilns ar pasažieriem, tā arī tiks uzsākta kustība. Mums ir svarīgi zināt ka pirmais autobuss no KLIA2 uzsāk kustību pulksten 5:00 un pēdējais pulksten 2:45. Attiecīgi no KL Sentral pirmais autobuss uzsāk kustību pulksten 3:00 un pēdējais pulksten 22:00.
Tāpat ir iespējams lietot autobusus ar piegādi uz konkrētu hoteli. Ar autobusu tiekat nogādāti Kuala Lumpur centrā un tālāk ar minibusiem pa hoteļiem. Šāds autobuss maksā 16RM. Lietderīgi izmantot agrās un vēlās dienas stundās, kad publiskais transports nekursē.
Tāpat no lidostām ir iespējams ar autobusiem pa taisno doties uz visām Malaizijas lielākajām pilsētām un pat Singapūru. Ja ir vēlme.
Dzelzceļš:

Tiem ceļotājiem kuriem laiks ir ierobežots ideāls variants ir izmantot dzelzceļu. Te ir divas dzelzceļa līnijas, „KLIA Expres” un „KLIA Transit”. Brauciens no lidostas līdz KL Sentral aizņems tikai 30 minūtes. Vilciens brauc ar ātrumu 160 km/h. Jāatzīst ka tas nav lēts prieks. Brauciens maksā 55 RM. Domājam paši, vai tas mums ir nepieciešams.

Taksis:

Kā pēdējais no variantiem izmantot taksometra pakalpojumus. Ja esam 4 cilvēki, tad tas nav nemaz tiks slikt variants. Lidostās ir pieejami 3 takšu veidi: Coupon Taxi, Metered Taxi and Premier Taxi. Pēdējo minēto taksometru varam aizmirst uzreiz. Coupon Taxi ir tāds pakalpojums, kad ofisā nosauksiet vietu uz kurieni vēlaties braukt un Jums būs jāmaksā fiksēta maksa. Uzreiz samaksāsiet, saņemsiet kuponu un varat braukt. Taksistam vairs ne par ko nav jāmaksā. Metered Taxi saprotama lieta, ka maksāsiet atbilstoši skaitītājam. Ņemot vērā, ka lidosta atrodas tālu no pilsētas, tad manuprāt visērtāk un drošāk ir izmantot Coupon Taxi. Vidēji par braucienu maksāsiet 75 RM.
Ja tu visu saproti, tas nozīmē, ka tev visu nesaka.
|
|
| |
andrian | Datums: Otrdiena, 02.11.2010, 11:24 | Ziņojums # 2 |
 Ģenerālleitnants
Grupa: Moderatori
Ieraksti: 558
Reputācija: 23
Statuss: Offline
| Ceļotājiem, kas turpmākajos mēnešos plāno doties ceļojumā uz Malaiziju vai pārsēsties lidojumiem Kualalumpuras lidostā, jāņem vērā, ka laikā no 01.11.2010 līdz 15.03.2010 tur nekursēs vilciens. Tas pārvadā pasažierus no lidostas galvenās ēkas uz citiem termināliem. Vilciena līnija nefunkcionēs remontdarbu dēļ. Vilciena vietā ceļotājiem jāizmanto autobusi. Tie gan ceļā pavada 15 minūtes ilgāk nekā vilciens, ziņo lidsabiedrības Malaysia Airlines pārstāvji. Visvairāk jāuzmanās garo distanču lidojumu pasažieriem, kas ielido lidostā sektoros no C1 līdz C37, jo no turienes līdz lidostas autobusam jādodas caur vilciena pieturu.
ChiangMai,ChiangRai,Phuket,Railay,Phi-Phi,Langkawi,Sabah,Cebu,Panglao,Boracay,Palawan,Houay Xai,Bokeo Nam Kan National Park,Beijing,Fihalhohi,Siem Reap,Sihanukville,Koh Rong,Koh Rong Samloem,Kampot, Phnom Penh,Shimla,Manali,Varanasi,Delhi
|
|
| |
Melnais | Datums: Otrdiena, 02.11.2010, 17:26 | Ziņojums # 3 |
 Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2297
Statuss: Offline
| andrian ir domājis Kuala Lumpur International Airport (KLIA), tie kuri sēžas Low Cost Carrier Terminal (LCCT) viss pa vecam.
Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
|
|
| |
switchs | Datums: Ceturtdiena, 10.03.2011, 11:20 | Ziņojums # 4 |
 Pulkvedis
Grupa: Lietotāji
Ieraksti: 177
Reputācija: 6
Statuss: Offline
| Varbūt kādam ir informācija par to kāpēc avio kompānijas vispār varētu gribēt lidot uz KLIA, ja turpat "pāris soļu" attālumā ir LIAA, kura neprasa nodokļus par reisiem. Es šo mazliet neizprotu.
|
|
| |
Melnais | Datums: Sestdiena, 12.03.2011, 18:47 | Ziņojums # 5 |
 Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2297
Statuss: Offline
| Switchs droši vien ir domājis LCCT nevis LIAA. Kas ir LIAA es nezinu. Tā nav, ka nav nodokļi par reisiem: Lidostas nodeva ir, starptautiskiem reisiem 25 RM, vietējiem 6 RM. Kāpēc tik maz. Atbilde ir lidostas nosaukumā: Low Cost Carrier Terminal (LCCT) Šī lidosta jau ar nodomu tika celta, lai apkalpotu lielākās Malaizijas (un visas Āzijas) lētā gala aviokompāniju "Air Asia" reisus un papidus citu aviokompāniju lētos galus. Nav tāda servisa, kā piemēram KLIA piemēram uz/no lidmašīnas jānāk kājām. Šī ir mana visbiežāk izmantotā lidosta Āzijā, tieši pateicoties mazajiem lidostu nodokļiem. Un tos pārsimtu metrus es varu noiet arī ar kājām.
Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
|
|
| |
switchs | Datums: Pirmdiena, 14.03.2011, 11:04 | Ziņojums # 6 |
 Pulkvedis
Grupa: Lietotāji
Ieraksti: 177
Reputācija: 6
Statuss: Offline
| Jā es kļūdījos ar nosaukumu - LCCT. Bet tas ko es nesaprotu kāpēc, piemēram British airways, nelido un šo LCCT vai jebkura cita avio kompānija. Es saprotu, ka ir lētās un ir dārgās, dārgajām ir attīstītāka infrastruktūra, satiksme apkārt, pārsēšanās uz citiem reisiem notiek koncentrētāk, ērtības papildus, bet šeit 2 soļu attālumā. Es nevaru izprast, kāpēc aviokompānijām izvēlēties KLIA nevis LCCT, ja viņas ir viena blakus otrai.
|
|
| |
Murmulis | Datums: Pirmdiena, 14.03.2011, 14:54 | Ziņojums # 7 |
 Leitnants
Grupa: Lietotāji
Ieraksti: 55
Reputācija: 0
Statuss: Offline
| Tāpēc, ka British airways un citas aviokompānijas pozicionē sevi, kā kompānijas ar augstu servisa līmeni. Kamēr būs cilvēki, kuri būs ar mieru maksāt par iedomātu servisu (bezmaksas Coca colas bundžu, kādu sendviču, vai trapu pie lidmašīnas no kura var pa taisno nokļūt terminālī) neadekvātas maksas, tikmēr šādas aviokompānijas no mums kāsīs naudu. Lūk arī visa loģika.
|
|
| |
Murmulis | Datums: Trešdiena, 30.11.2011, 21:06 | Ziņojums # 8 |
 Leitnants
Grupa: Lietotāji
Ieraksti: 55
Reputācija: 0
Statuss: Offline
| Sliktas ziņas no Malaizijas lidostu operatora Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB). Links: http://www.malaysiaairports.com.my
Tiek paaugstinātas maksas par lidostas nodevām.
Pasažieru nodeva tiek paaugstināta visiem starptautiskajiem lidojumiem.
Kā arī tiks paaugstinātas maksas par lidmašīnu nosēšanos un stāvēšanu. Par nosēšanos pieaugums par 30%, par stāvēšanu par 64%. Šīs maksas gan tiks ieviestas pakāpeniski trīs gadu garumā. Skaidrs ir viens, biļetes kļūs dārgākas un tas ir nožēlojami.
|
|
| |
Melnais | Datums: Piektdiena, 01.06.2012, 15:44 | Ziņojums # 9 |
 Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2297
Statuss: Offline
| Straujiem tempiem tiek būvēts KLIA 2 termināls Kuala Lumpurā
Straujiem tempiem tiek būvēts Kuala Lumpuras trešais lidostas termināls. Tas būs KLIA (Kuala Lumpur International Airport) otrais terminālis un sauksies KLIA 2. Paredzēts viņš būs zemo izmaksu aviokompānijām. No KLIA lidostas termināļa tas atradīsies tikai 1,5 km attālumā. Tā platība būs 242,000 kv.metru. Termināli nodot ekplutācijā ir paredzēts 2013.gada aprīlī. Paredzēts, ka abus termināļus savienos ērti koridori un pasažieriem nebūs nekādas problēmas migrēt starp šiem termināļiem. Būs pilnībā automatizēta bagāžas apstrādes sistēma. Vieta lidostā paredzēta 68 lidmašīnām un paredzēts būs 30 miljonu pasažieru apkalpošanai gadā. Tas būs lielākais terminālis pasaulē, kas paredzēts zemo izmaksu kompānijām. Turpat jau vietu ir noskatījusi arī „Tune Hotels” savai jaunajai viesnīcai. Man tikai nav skaidrs, kas notiks ar pašreizējo zemo izmaksu termināli LCCT?! Un vai gadījumā, tas tomēr nebūs LCCT 2?! Dzīvosim, redzēsim!
Tā patreiz izsaktās būvlaukums:
Tā 2013.gadā būs jāizskatās jaunajam terminālim:
Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
|
|
| |
Melnais | Datums: Pirmdiena, 05.05.2014, 12:44 | Ziņojums # 10 |
 Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2297
Statuss: Offline
| Tas nu beidzot ir noticis! Jaunais terminālis ir pabeigts un "Air Asia" sākot ar 9.maiju veiks lidojumus tikai no šī lidlauka.
Sākot ar 9.maiju "Air Asia" pārtrauc ekspluatēt veco lidlauku LCCT un pārceļas uz jaunatvērto Kuala Lumpur Internatonal Airport 2 (KLIA2). Vecais terminālis vairs nespēja tikt galā ar straujo pasažieru pieplūdumu un neatbilda modernajām lidostas prasībām. Jaunais terminālis ir veidots ar vīziju būt par Malaizijas Next Generation Hub, kas nodrošinās netraucētu savienojamību gan vietējiem, gan starptautiskiem zemo izmaksu un pilna servisa pārvadātājiem. Mērķis, ir strauji celt zemo izmaksu lidojumu apjomu un palielināt kapacitāti līdz 45 miljoniem pasažieru gadā. Blakus jaunajai lidostai durvis ir vērusi arī"Tune Hotels" jaunā viesnīca.
No 9.maija uz jauno lidostu pārceļas AirAsia, AirAsia Zest, AirAsia X, Thai AirAsia, Indonesia AirAsia. Nav zināms precīzs datums, kad arī pārējās aviokompānijas Lion Air, Tiger Airways Singapore, Cebu Pacific Air, Malindo Air un Indonesia's Mandala Airlines no LCCT pārcelsies uz KLIA2. Jādomā tas notiks pēc iespējas ātrāk, ilgi nebūs jāgaida.
Ar jaunumiem no "Air Asia" par jauno termināli varam lasīt pa šo linku: http://www.airasia.com/ot/en/klia2/overview.page Jaunās lidostas informāciju varam smelties no šīs lapas: http://www.klia2.info
Tāda izskatās mūsu jaunā lidosta:
Eh.... tik daudz jauku atmiņu no LCCT....
Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
|
|
| |
Meistars | Datums: Trešdiena, 21.05.2014, 20:48 | Ziņojums # 11 |
 Seržants
Grupa: Lietotāji
Ieraksti: 27
Reputācija: 0
Statuss: Offline
| Man gan AirAsia nav atsūtījusi nekādu ziņu par lidostas maiņu. Biļetes pirktas uz LCCT uz nākošo gadu.
|
|
| |
Melnais | Datums: Piektdiena, 22.07.2016, 12:17 | Ziņojums # 12 |
 Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2297
Statuss: Offline
| Tad nu beidzot paviesojos arī jaunajā lidostā KLIA2
Jāsaka, ka biju patīkami pārsteigts par vērienu un plašumu. Ja aviokompānijas īpašnieks Tonijs Fernandes kaut ko dara, tad dara kārtīgi un pamatīgi. Cepuri nost šī vīra priekšā. Jaunā lidosta pēc komforta un plašuma krietni pārspēj KLIA, kaut gan tā skaitās valsts galvenā lidosta un apkalpo dārgāko galu. KLIA2 uz doto brīdi apkalpo šādas lētā gala aviokompānijas: "Air Asia”, „Cebu Pacific Air”, „Tiger Air”, „Malindo Air”, „Lion Air” un „JetStar Asia”

Ieskatam neliela video pamācība par šo lidostu:
Lidostā var just ka esi gaidīts, un te ir labi padomājuši par pasažieru ērtībām. Ir neskaitāmas kafejnīcas un normālas lētas ēstuves ieskaitot lielā ēdināšanas tīkla pārstāvjus kā „KFC” un „McDonald”, ir arī speciāli latviešu vēderam paredzēta ēstuve. Saucas „Bumbu Desa”.. kur vēl latvietim mīļāku nosaukumu atrast.


Plašumi šeit ir neiedomājami, bet visur ir ērti saskatāmas norādes un sameklēt nepieciešamo vietu nesagādā nekādas problēmas. Ir arī ērtas āra smēķētavas.
Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
|
|
| |
Melnais | Datums: Piektdiena, 22.07.2016, 12:54 | Ziņojums # 13 |
 Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2297
Statuss: Offline
| Pēc drošības kontroles un robežas šķērsošanas izlidošanas zāles ir plašas un ērtas. Atceros cik maz vietas bija vecajā lidostā. Te viss ir pilnīgi savādāk, milzīgi plašumi, daudz ēstuves un kafejnīcas.

Neskatoties, ka „Air Asia” ir zemo cenu aviokompānija, jaunajā lidostā iekāpšana lidmašīnās notiek izmantojot „piedurknes”. Nav vairs jāstaigā ar kājām līdz ļotenēm.
Bez darvas piliena medus mucā tomēr neiztikt, bet tā nav Tonijs Fernandesa vaina vai šīs lidostas vaina, tā ir visu Malaizijas lidostu problēma. Pēc Krievijas varas rīkojuma, kas aizliedz uzturēt smēķēšanas istabas izlidošanas telpās, tādu pat marasmātisku lēmumu ir pieņēmušas arī Malaizijas varas iestādes. Šeit bija izbūvētas ļoti jaukas smēķēšanas telpas. Tagad tās ir ciet un virs durvīm karājās šāds papīrs:

Ja lidmašīnas reiss nekavējas tā nav liela problēma, bet ja kavējas? …. Manā uztverē tas ir milzīgs debīlisms, tāpēc jau ir speciāli izbūvētas smēķēšanas istabas ar atbilstošu ventilāciju, lai citiem netraucē. Kāpēc savas vēlmes un viedokli uzspiest pārējiem? Labi, es vēl saprotu Malaiziju, musulmaņu valsts, bet Krievija? Nav saprotamas man šīs lietas. .
Blakus KLIA2 ir arī „Tune Hotels” viesnīcu ķēdes viesnīca. Liela un skaista ēka, tieši blakus lidostai. Ja ir nepieciešamība pārlaist nakti, nav nekādas nepieciešamības braukt uz Kuala Lumpur.

Tagad ir pagarināta arī dzelzceļa līnijas no KLIA līdz KLIA2. Ja mums ir laika trūkums, tad varam izmantot nokļūšanai uz Kuala Lumpur „KLIA Expres”. Brauciens aizņems tikai 30 minūtes. Cena šim pasākumam gan nav humāna – 55RM.
Tādi ir mani pirmie iespaidi par šo lidostu. Nezinu, kas tagad notiek vecajā LCCT lidostā. Tik daudz jaukas atmiņas saglabājušās, bet neko nevar darīt, viss plūst un mainās. Saprotams, ka aviokompānijai "Air Asia" tur jau labi sen bija pa šauru un nebija iespējas izplesties. Pilnībā pārrakstīju arī pirmo ierakstu šajā tēmā, atbilstoši reālajai situācijai.
Veiksmi ceļotājiem un baudiet šo lidostu...
Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
|
|
| |
|