Ceturtdiena, 26.11.2020, 02:34
Sveicināti Viesis
RSS
Indoķīnas ceļojumi
Lieldienas Filipīnās 30.03 - 07.04.2010 - Forums
[ Jaunas vēstules · Dalībnieki · Foruma noteikumi · Meklēšana · RSS ]
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Foruma moderators: Kurkulis, andrian  
Forums » Filipīnas » Atsauksmes un atskaites » Lieldienas Filipīnās 30.03 - 07.04.2010
Lieldienas Filipīnās 30.03 - 07.04.2010
MelnaisDatums: Pirmdiena, 19.07.2010, 10:26 | Ziņojums # 1
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2295
Statuss: Offline
Vēl nebija atmazgājušies iepriekšējā ceļojuma putekļi (19.03.09. - 08.05.09. Taizeme, Mjanma, Laosa), kā 14.maijā uz e-pastu pienāca ļoti kārdinošs piedāvājums no aviokompānijas Air Asia: lielākajai daļai reisiem pa Āziju jāmaksā tikai lidostas nodoklis. Par cik šīs aviokompānijas pakalpojumus bijām izmantojuši iepriekšējā ceļojuma laikā un bijām ļoti apmierināti gan ar cenu, gan lidmašīnām, gan apkalpošanu - tad nebija ilgi jādomā, lai saprast, ka šādu piedāvājumu neizmantot būtu muļķīgi. Atlika tikai pāris stundu garumā saplānot ceļojuma maršrutu. Bija nolemts ceļojumam veltīt 52 dienas un apmeklēt sekojošas valstis: Malaiziju, Filipīnas, Singapūru un Taizemi.
Tika nopirktas biļetes uz šādiem lidojumiem (biļešu cena norādīta par divām personām):

1. London - Kuala Lumpur (Malaizija) Ls 254,92
2. Kuala Lumpur - Clark (Filipīnas) Ls 32,58
3. Clark - Kuala Lumpur Ls 32,58
4. Kuala Lumpur - Phuket Ls 15,22
5. Phuket - Singapore Ls 31,22
6. Singapore - Kuala Lumpur Ls 14,65
7. Kuala Lumpur - Langkawi (Malaizija) Ls 14,65
8. Langkawi - Kuala Lumpur Ls 10,35
9. Kuala Lumpur - Bangkok (Taizeme) Ls 15,22
10. Bangkok - Kuala Lumpur Ls 31,61
11. Kuala Lumpur - London Ls 154,59

Atlika tikai nopirkt biļetes uz Londonu un atpakaļ. Ap baltajiem Ziemassvētkiem arī avio kompānijai Ryanair bija atlaides, kaut gan pateicoties Londonas lidostas augstajiem nodokļiem, biļešu cenas salīdzinot ar Air Asia izskatījās salīdzinoši dārgas:
12. Rīga - London Ls 49,70
13. London - Rīga Ls 92,92

Tika arī norezervētas naktsmītnes kopumā 27 naktīm. Viesnīcas bija gan pavisam vienkāršas, gan arī tīri pieklājīgas ar brokastīm un baseiniem. Kopā par visām viesnīcām tika samaksāts Ls 390,26.
Pats pēdējais ceļojumam nepieciešamais atribūts - apdrošināšana tika iegādāts BAN par Ls 54,12.
Ceļojumam sākoties mēs bijām iztērējuši Ls 1194,59.

Malaizijas apraksts šeit.
Singapūras apraksts šeit.
Taizemes apraksts šeit.

Četru stundu lidojums no Kuala Lumpuras, kura laikā tik vien paspējam kā izdzert 2 kafijas (5RM gab.) un aizpildīt salīdzinoši garu un sarežģītu imigrācijas karti, kā lidmašīna jau sēžas Clark (Diosdado Macapagal International Airport) starptautiskajā lidostā. Lētās aviokompānijas tādas kā Tiger Airways, Air Asia kā gala mērķi parasti norāda Manilu, bet tas īsti neatbilst patiesībai. Clark ir bijušais ASV militārais lidlauks kurš izvietots 80km no Manilas. Katru atlidojušo lidmašīnu sagaida autobuss kurš pasažierus nogādā Manilā, par 300Php nogādā līdz SM Megamall, par 350Php nogādā līdz Pasay Terminal kas ir gandrīz blakus Manilas (Ninoy Aquino International Airport) starptautiskajai lidostai. No lidmašīnas līdz lidostai protams nekāda autobusa nav un visi izstiepušies zosu gājienā dodas uz robežkontroles punktu.

Pirms tiekam līdz robežkontroles punktam kaut kāds klerks brutālā veidā saplēš tik rūpīgi rakstīto imigrācijas lapiņu. Uz manu dziļdomīgo skatienu atbilde ir OK, lai tik ejot tālāk. Pie robežsarga formalitātes tiek nokārtotas ātri. Tieku pie kārtējā zīmoga pasē (ar atļauju uzturēties Filipīnās līdz 21 dienai) un dodos uz lidostu manīt naudu un uzzināt cikos iet autobuss uz Manilu. Pati lidosta...nu pirmais iespaids, ka esi nokļuvis kādā lauku rajona autoostā, labierīcības - bez krampīšiem un loģiski, bez papīra, visapkārt norit būvdarbi. Serviss nostādīts augstā līmenī - biļetes uz autobusu piedāvā pirms ir bijusi iespēja samainīt dolārus uz peso. Samainu $ pret peso, rupji rēķinot sanāk 1Php - 1 santīms ($ laicīgi biju iepircis par 0.46Ls). Saņemu savus peso, nopērku biļetes uz autobusu 600Php uz diviem līdz SM Megamall. Alu, izslāpušajai rīklei dabūt lidostas vienīgajā "lavočkā" arī nav iespējams. Iepērku ūdeni un brauciens līdz Manilai var sākties. Autobuss komfortabls, TV un kondicionēts gaiss.

Laiks paiet ātri pēc apmēram 2 stundu brauciena esam Manilā. Beidzot atkal ir īstā Āzija - visapkārt nabadzība mijas ar bagātību. Cilvēki nav tik smaidīgi un laipni kā Taizemē. Mašīnas vecas un gluži jaunas. Tik ļoti atgādina pagājušā gada ceļojumu pa Birmu. Skarbi vārdi, bet tieši tādu Āziju es vēlos redzēt - kontrastu zemi! Lai nokļūtu līdz rezervētajai viesnīcai Manilā, izmantojam taxi. Vietējiem arī patīk šis transports, jo ir salīdzinoši lēts. Man brauciens 1.15 min., sastrēguma laikā, izmaksāja 290Php. Vispār jau transporta izvēle Manilā sevišķi liela nav: taxi, džipnijs trīscikls (tas ir motorizēts (var būt arī kājminams) mocītis ar blaķeni un metro. Izmēģinājām visus 4, bet visu pēc kārtas.

Turpinājums sekos....


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
 
MelnaisDatums: Pirmdiena, 19.07.2010, 15:03 | Ziņojums # 2
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2295
Statuss: Offline
Viesnīcu "Malate Pansion" (http://www.mpensionne.com.ph) biju norezervējis jau iepriekš. Šis hotelītis tika rezervēts sava izcili labā ģeogrāfiskā izvietojuma dēļ. Visi ievērojamākie apskates objekti Manilā (Rizalī parks, Intramuros) atrodas netālu. Visur var aiziet ar kājām. Recepšenā tiekam mīļi sagaidīti, apstiprināta mūsu rezervācija, sniegti pēdējie padomi kur vislabāk var paēst. Istabiņas maksa par diennakti 1100 Php. Mantu nesējs naski paķer manu mugursomu un varam doties istabiņu lūkoties. Istaba maza, senatnīga, bet ļoti omulīga. Ir karstais ūdens, dvieļi, fans (ventilators). Mantu nesējs man draugs uz mūžu, jo par savas mugursomas uznešanu iedevu veselu 1$ (nebija mazas filipīnu naudiņas). Šeit apsargiem (vispopulārākā profesija vīriešiem) mēneša alga ir apmēram 100$. Pirmais gājiens uz veikalu!

2 pudeles "San Miguels" alus, 1 pudele "Red Horse" (1l tilpumā katra) - 180 Php, tumšais "Tanduay" rums 350ml - 44 Php, cigaretes "Marlboro" - 35 Php, cigaretes "Millers" -20 Php, cigaretes "Philip More" - 37 Php. Vai nav zelta dzīve? Pēc nelielas alus izgaršošanas vēderos parādās izsalkuma pazīmes. Dodamies uz recepšenā ieteikto, netāli esošo See food restorānu. Pulkstenis ir apmēram 16.00 un esam vienīgie apmeklētāji.

Visa uzmanība no oficiantu puses tikai mums. Ātri tiek atnestas ēdienkartes. Izvēlamies grilētas tīģergarneles ar ķiploku rīsiem un alu. Viss tiek ātri pagatavots un atnests. Mmmm... gardi gan. Kamēr mēs tā mielojamies pie galdiņa pienāk trīs muzikanti un jautā ko mēs vēlētos dzirdēt. Izvēle krīt uz Elvis Presley. Tā nu mēs tā nekur nesteidzoties, klausoties mūziku un izgaršojot tīģergarneles apspriežam rītdienas apskates objektu plānu. Par pusdienām rēķinā ir precīzi 1300 Php. Dzeramnaudā oficiantam 100 Php un muzikantiem 100Php. Uz atvadām oficiants aicina nākt uz krogu arī vakarā. Spēlēs mūzika un būs dejas. Apsolām ka padomāsim. Nostādām muzikantus atvadu bildei un dodamies ārā.

Rodas vitāla nepieciešamība tikt pie interneta, sazināties ar mājām, salikt bildes un t.t. Tieši pretīm savam hotelītim "Malate Pansion" atrodam krodziņu kurš saviem apmeklētājiem piedāvā bezmaksas WiFi. Kur vakariņot ir skaidrs. Paklīstam riņķī, apskatam tuvējās ielas un kas uz viņām atrodas. Nedaudz atpūšamies savā istabiņā un klāt ir arī vakariņu laiks. Vietējais krodziņš nelika vilties. Paņēmām spaini ar alu, tas ir 6 pudeles "San Miguels" alus ievietots spainī ar ledu, grauzdiņus, sīpolu riņķus un vēl visādas piedevas. WiFi arī darbojas un tiek sazvanītas mājas, saliktas bildes. Rēķins krogā 600Php. Vēl duša un saldais miedziņš.

turpinājums sekos.....


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
 
MelnaisDatums: Pirmdiena, 19.07.2010, 18:33 | Ziņojums # 3
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2295
Statuss: Offline
Iepriekšējā dienā jau tika sastādīts saraksts ar apskates objektiem un uzmests plāniņš kādā secībā to visu apskatīt. Apskates objekti Rizali parks, Intramuros ar Santjago fortu un Ķīniešu kapsēta. No rīta istabā kafiju neizdodas iedzert, jo mums vēl nav iegādāta nepieciešamā elektrisko kontaktu pāreja. Filipīnās ir amerikāņu standarta rozetes. Iedzeram dezinfekcijai glāzīti ruma un esam gatavi doties pastaigā pa Manilu. Par cik mīlam staigāt kājām (vairāk var redzēt), cenšamies to maksimāli arī darīt. Rizali parks no mūsu hoteļa atrodas apmēram 10 minūšu gājiena attālumā. Pa ceļam vienā no mazajiem veikaliņiem nopērkam arī elektrisko pāreju. Tagad esam droši - jo mums ir pavērusies civilizācijas brīnišķīgā iespēja lietot elektrību. Varam uzlādēt fotoaparāta, mobilā telefona, datora akumulatorus, uzvārīt sev kafiju. Parks nosaukts Filipīniešu nacionālā varoņa Jose Rizal vārdā. Jose Rizal bija filipīniešu nacionālās neatkarības idejas radītājs un nesējs. Ieguvis izcilu izglītību gan Filipīnās, gan Eiropā. Runājis un rakstījis 10 valodās. Sarakstījis vairākas grāmatas vērstas pret spāņu kolonizatoriem. 1896.gadā filipīnieši uzsāk sacelšanos pret spāņu kolonistiem. J.Rizali kā sacelšanās idejiskais tēvs tiek arestēts un nogādāts Santjago fortā. 1896.gada 26.decembrī J.Rizali (35 gadu vecumā) tiek piespriests nāvessods un 30.decembrī tas tiek izpildīts. Tagad šajā vietā ir uzcelts monuments ar godasardzi. Noskatām godasardzes maiņu un apstaigājam parku. Parks liels un sakopts, vietējo atpūtas vieta, sausuma un karstuma sezona liek sevi manīt. Vietām šis tas izkaltis. Parka vidū kanāls pildīts ar ūdeni, kurš šajā karstumā sniedz nelielu atspirdzinošu vēsumu. Ir liela baložu māja.

Dodamies tālāk uz Intramurosu. Gājiens kādas 10 minūtes un esam klāt pie ieejas Intramurosā. Intamuros priekš Manilas ir tas pats kas mums Vecrīga. Tikai protams viss ir daudz monolītāks un iespaidīgāks. Aizsargvaļņu biezums vien ko nozīmē. Intramuros celtniecību uzsāka spāņu konkistadors Miguel Lopez de Legaspi 1751.gadā. Pilsētas cietokšņa platība aizņēma 160 (1 akrs (ac) = 4047 m2) akrus. Aizsargsienas tika būvētas 6 metru augstumā un kopējais sienu garums sastāda 3km. Pilsētā drīkstēja dzīvot tikai spāņi un filipīnu metisi (jaukteņi). Pārējiem bija jādzīvo ārpus pilsētas mūriem.

Ieliņas mazas, šauras. Visa dzīve uz ielas: mazgājas bērneļi un viņu vecāki, žāvējas veļa, piesieta vista, brauc zirgu pajūgs un aizmugurē auto. Aiz mūriem ir daudz vecu un skaistu dievnamu. Ir gan modernas skolas, gan arī ļoti senas.

Tā mēs lēnā garā iegriežoties dievnamos nokļūstam līdz pašam galvenajam nocietinājumam Santjago forta. Te nu pa brīvu iekšā nelaiž, nākas iegādāties ieejas biļetes. Biļetes maksa 75Php. Var redzēt, ka iekasētā naudiņa tiek izmantota lietderīgi. Viss sakopts, zālīte nopļauta, puķītes sastādītas nu vārdu sakot, prieks skatīties. Plaši un iespaidīgi. Santjago forts ir kalpojis par militāro štābu spāņu, angļu, japāņu un amerikāņu režīmiem. Otrā pasaules kara laikā tā bija šausmīga vieta, kur japāņu militārā policija Kempeitai nomocīja daudz filipīniešu brīvības cīnītāju. Pats forts robežojas ar Pasig upi, kura sadala Manilu divās daļās.. Upe ir šausmīgi piemēslota un smird pa gabalu. Interesanti ir tas, ka atkarībā no sezonas (lietus vai sausuma) mainās upes plūšanas virziens.

Forts apskatīts un tālākais mērķis Chineses Cemetery - ķīniešu kapsēta. Lai nokļūtu kapsētā ir jātiek Pasig upes otrā puse. Nolemjam doties ar kājām, pāri tiltam kuru var redzēt netālu uz ziemeļiem no Santjago forta. Pametot forta teritoriju un nokļūstot uz tilta var sajust lielas izmaiņas apkārtējā vidē. Parādās daudz nesavāktu atkritumu un šaubīga izskata pilsonīši. Ejot pāri tiltam, konstatēju interesantu vietējo pārvietošanās veidu. Lielajām fūrēm starp piekabi un kabīni, brīvajā laukumā uzlec braukt gribētāji un par simbolisku samaksu tiek nogādāti upes otrajā pusē.

Atrodoties upes vidū veicam tūristu ierasto rituālu un uz atgriešanos iemetam Pasig upē pāris peso. Tuvojoties upes otrajam krastam, saprotam, ka esam iebriduši milzīgā graustu rajonā. Cilvēciņi dzīvo no plēves taisītās būdiņās, bet atšķirībā no mūsu bomžiem drēbes gan viņiem ir tīras. Visur pie būdiņām žāvējas tikko izmazgāta veļa. Pēc labākajiem amerikāņu paraugiem pie graustiem visur sacelti sporta laukumi. Jauniešiem ar sportu nodarbojoties, mazāk laika paliek noziedzībai. Tā nu mēs iejūkam šajā ļaužu masā. Vietējie uz mums skatās ar lielām acīm, viņi mūs ieraugot ir vairāk pārsteigti nekā mēs viņus. "Impro" savas grupas šeit noteikti neved. Sajūta nav visai omulīga, bet nekas draudīgs nenotiek. Redzējām kā dzīvo zemākais slānis (ko arī vēlos katrā zemē redzēt). Pieļauju, ja mēs šo manevru atkārtotu diennakts tumšajā laikā, tad visai ātri tiktu izģērbti. Ilgi nebija lemts iepazīties ar graustu iemītniekiem, jo vietējo džipnīšu šoferīši mūs ātri ierāva savā auto (paskaidrojot, ka neesot laba doma šeit staigāt kājām) un bija gatavi nogādāt vajadzīgajā punktā.

turpinājums sekos...


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
 
MelnaisDatums: Otrdiena, 20.07.2010, 08:47 | Ziņojums # 4
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2295
Statuss: Offline
Tiekot ārā no graustu rajona, noķeram trijcikli un pa 100Php tiekam aizvesti uz Ķīniešu kapsētu. Pie kapsētas ieejas sargi noskaidro no kurienes mēs esam, mūsu ierašanās iemeslu un paskaidro, ka šeit fotografēt ir aizliegts. Pati kapsēta ir kā liels, sakopts mikrorajons ar ielām, ielu nosaukumiem un divstāvu mājām. Diezgan dzīvu tuvinieku radīto mašīnu straumi - viņi steidz pie saviem aizgājējiem, lai varētu pagatavot un ieturēt maltīti. Gandrīz katrā mājā - mauzolejā ir ierīkota virtuve ar visu tai vajadzīgo iekārtu, atpūtas istaba, kondicionieris. Dzīvi būdami, viņi to nevarēja atļauties, toties tagad... Ir atvēlēta vietiņa arī nabadzīgākajiem - siena, kurā iemūrēt urnas. Sajūtas tādas tīri sirreālistiskas staigāt pa mirušo pilsētu.

Mājupceļam nolemjam izmantot vēl vienu transporta veidu metro. 6 pieturas maksā 15Php. Lēti un ātri. Vienīgais, lai iekļūtu metro ir jāiziet drošības kontrole. Kā jau es iepriekš rakstīju, tad pati populārākā profesija ir apsardzes darbinieks. Apsargi stāv pie jebkuras sabiedriskas iestādes. Nerunājot par lielām un sabiedriski nozīmīgām kā piemēram metro, lielveikali, skolas apsargi stāv arī pie pavisam mazām, piemēram kā pie mūsu Narveseniem. Ieejot kādā no iestādēm tu tiec pārmeklēts, pārmeklēta tiek arī tava soma. Tas viss saistīts ar aktīvo karadarbību Filipīnu dienvidos kur darbojas islāmistu bruņotas grupas, kuras cīnās par Filipīnu dienvidu rajonu pievienošanu Malaizijai. Kaujas atsevišķos brīžos sasniedz milzīgus mērogus un karadarbībā tiek iesaistīta smagā tehnika un pat aviācija. Islāmisti atbild ar terora aktiem un tūristu nolaupīšanām. Trakākais ir tas ka tu ar lielu mugursomu nevari tikt ne metro, ne veikalā, jo viņu nevar pārbaudīt ar apsargu rīcībā esošajiem līdzekļiem.

Par Manilas sabiedrisko transportu:
Džipnijs (jeepney): pārveidots un pagarināts amerikāņu armijas džips. Izmērs ir mainīts tā, ka tas tagad var izmitināt no 20-30 pasažieru. Tie ir cits par citu skaistāk nokrāsoti un noformēti (džipnīšiem pat tiek rīkoti savi skaistuma konkursi). Tas ir mākslas darbs uz riteņiem. Viens brauciens, neatkarīgi no tā garuma pa Manilu maksā 7 Php. Lielākā problēma - ir jāprot orientēties maršrutos. Vispopulārākais un viens no vislētākajiem pārvietošanās līdzekļiem ne tikai Manilā, bet arī visās Filipīnās.

Trīsciklis (tricycle): ideāls un lēts pārvietošanās līdzeklis. Ļoti manevrēt spējīgs Manilas sastrēgumos. Vienīgais, visas izplūdes gāzes un karstumu nāksies paciest.

Par takšiem un metro jau es pastāstīju.
Par Manilu vēl būtu interesanti piebilst, ka tā ir visblīvāk apdzīvotā pilsēta pasaulē ar 43079 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru
turpinājums sekos....


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
 
MelnaisDatums: Otrdiena, 20.07.2010, 09:00 | Ziņojums # 5
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2295
Statuss: Offline
Manila būtu apskatīta un tālāk ceļš ved uz San Fernando. Pilsētiņa, kas izmainīja visus manus Filipīnu apceļošanas plānus. Filipīnu apciemojums sakrita ar Lieldienām. Par cik Filipīnas ir vienīgā kristīgā valsts Āzijā, tad savu ticību viņi demonstrē visai savdabīgā veidā. Lielajā Piektdienā San Fernado pilsētā cilvēki veic grēku nožēlošanu sev aktīvi dauzot muguras līdz asinīm, krusta nešana, noejot visas 14 stacijas (http://katolis.eks.lv/Dokumenti/krusta_cels.htm) un kādi 12 paši grēcīgākie un garā, un ticībā tie stiprākie ļauj sevi pienaglot arī pie krusta. Būtu jābūt galīgi tērētam, lai atrodoties blakus šādai vietai, neizjustu šo procesiju ar savām acīm un izjūtām. San Fernando ierodamies ap pulksten 9.30 apmēram 40 grādu siltumā procesija jau rit pilnā gaitā. Pirmais iespaids - šausmas! Pirmais iet krusta nesējs, seko mācekļi, kuri sevi sit ar virvē iesietiem koka irbuļiem. Asinis šķīst uz visām pusēm, mašīnas, vietējie, mēs - visi asinīs! Un tā sāļā asins smaka... Katrā stacijā uz irbuļiem uzlej ūdeni, lai asinis nepiekalst (un lai labāk šļakstās). Šādas kompānijas (krusta nesējs un sevis sitēji) iet apmēram ik pēc 100m. Cik nu varēju, centos šos brīžus iemūžināt bilžu albūmā.

Pati kulminācija ir paredzēta krusta kalnā pulksten 15.00. Laiks mums vēl ir un mēs dodamies uz San Fernando centrālo laukumu kur apmeklējam pilsētas tirgu. Neskatoties uz svētkiem tirdzniecība norit pilnā sparā. Tirgotas tiek svaigas zivis un gaļa, ārā temperatūra ap 40 grādiem. Tirgo ne jau no ledusskapjiem un saldētavām. Mūsu pārtikas un veterinārais dienests to redzēdams infarktu uzreiz dabūtu. Tur viss notiek un neviens nemirst. Nav ko pa sīkumiem cepties.

Apmeklējam San Fernando Metropolitēna katedrāli. Tā ir vieta no kurienes sāksies krusta ceļš uz krusta kalnu. Pašreiz notiek aktīva gatavošanās lūgšanām. Apskatam seno un skaisto katedrāli un ar kājām dodamies uz krusta kalnu.

Attālums kurš ir jānoiet ir apmēram 3 kilometru. Pat vienkāršs gājiens līdz krusta kalnam ir gana nogurdinošs šinī svelmē. Bail pat iedomāties kā jūtas tie kas nes krustu. Krusta kalnā jau ir novietoti 3 krusti un mocekļus gaida romiešu karavīri. Krustā sišanas rituāls notiek 4 reizes pa 3 mocekļiem. Daži pēc noņemšanas no krusta aiziet paši, dažus aiznes.

Iespaidu neaprakstāma diena, līdz nāvei noguris, bet redzētais bija to vērts! Tas bija šī gada Āzijas ceļojuma lielākais piedzīvojums un pārdzīvojums.

papildus foto no krustā sišanas ir izvietotas foto albūmā šeit.

turpinājums sekos.....


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
 
MelnaisDatums: Otrdiena, 20.07.2010, 09:12 | Ziņojums # 6
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2295
Statuss: Offline
Nākošajā dienā braucam uz tuvāko pludmali Subik Bay. Tas varētu būt analogs mūsu Jūrmalai. Tā ir no Manilas tuvākā pludmale. Cilvēku pilns, manilieši izmanto garās Lieldienu brīvdienas un ar ģimenēm brauc atpūsties. Viesnīcas visas pilnas, tur kur brīvas istabas ir neadekvāti augstas cenas. Ar grūtībām atrodu par pieņemamu cenu relatīvi normālu istabiņu - 1600Php (vienalga dārgi) ar kondišenu. Numuriņš ar lielu verandu un skatu uz jūru. Jūra kādus 25 metrus. Ūdens pasakaini silts, smiltiņas jaukas. Atpūta var sākties.

Jau Latvijā biju noskatījis vienu labu viesnīcu un restorānu. Viesnīcā brīvu numuru nebija, bet nu vismaz aizgāju uz restorānu. Super. Visiem iesaku. Restorāns saucas Johan's Beach Resort. (http://www.subicdive.com/default.php). Kāda virtuve! Ēdienkarte visādām gaumēm un tautībām. Ap 60 šķirnes aliņi no dažādām valstīm (no Latvijas diemžēl nebija).! Cenas pat ļoti pieņemamas. Mēs pasūtījām filipīniešu nacionālo zupu, kuru atnesa milzīgā māla podā. Bez pašas zupas bija arī daudz lielu gaļas gabalu. Garšīga un sātīga zupiņa. Otrajā ēdienā pasūtījām tīģergarneles apceptas sviestā, piedevas rīsi un apcepti kartupeļi. Mēli varēja norīt. Nu un saldajā protams..... nu skaidrs ka aliņš. Par visu kopā 1100Php. Burvīgi.

Tālāk mūsu ceļojums turpināsies Taizemes dienvidos. Zinot, ka dzeramais un cigaretes Taizemē ir krietni dārgākas iepērkam "munīciju pa lēto". No rīta esam Clark lidostā. Drošības kontroles neiedomājamas. Pat manas vienīgās šķiltavas atņēma. Vienreiz šķērsoji drošības pārbaudi -atpakaļceļa nav. Sēdi lidostā un gaidi savu ļoteni. Filipīnās lidostas nodoklis nav iekļauts biļešu cenā, tas tiek iekasēts pirms došanās uz lidmašīnu. Clark lidostā uz starptautisko reisu nodoklis sastāda 600Php.
Neliels kopsavilkums par Filipīnām (personīgi mans un varbūt subjektīvs):

Naktsmītnes:

dārgākas kā Taizemē, vienā līmenī ar Malaiziju un krietni lētāk kā Singapūrā. Viesnīcu izvēle pietiekama. Gandrīz vienmēr var atrast sev piemērotas naktsmītnes. Grūti kaulēties, cenas nelaiž zemē.

Ēšana:

nedaudz dārgāk kā Taizemē, vienā līmenī ar Malaiziju un krietni lētāk kā Singapūrā. Trūkst ēdienu tirdzniecība no ratiem (makašņicas) uz ielām. Filipīniešu virtuve ir mūsu kuņģīšiem daudz tuvāka nekā Taizemes vai Malaizijas. Daudzi nacionālie ēdieni ir tādi paši kā mūsējie, piemēram cepts sivēns uz iesma.

Alkohols, alus, cigaretes:

paradīze zemes virsū. Vairāk te nav ko piebilst.

Kārtēja zeme, kur savas sirmās dienas baudīt pensionāriem. Dzīve tur ir krietni lētāka un klimatiskie apstākļi krietni jaukāki nekā pie mums. Apkārt pludmales, saule un tropu augļi, pasakaini lētas cigaretes un alkohols.
Ar 8 dienām Filipīnās ir daudz par maz. Neredzēju nevienu no pasakainajām salām un pludmalēm, tāpēc esmu ieplānojis braucienu 2011.gada janvāra beigās vēlreiz un jau uz ilgāku laiku ar konkrētu domu apskatīt salas un pludmales.


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 45 valstis.
 
Forums » Filipīnas » Atsauksmes un atskaites » Lieldienas Filipīnās 30.03 - 07.04.2010
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Meklēšana:


Copyright MyCorp © 2020