Pirmdiena, 20.05.2019, 15:06
Sveicināti Viesis
RSS
Indoķīnas ceļojumi
Sabiedriskais transports Chennai, Indija - Forums
[ Jaunas vēstules · Dalībnieki · Foruma noteikumi · Meklēšana · RSS ]
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Forums » Indija, Šrilanka, Bangladeša un Maldivu salas » Avio un cits transports » Sabiedriskais transports Chennai, Indija (metro, autobusi, motorikša)
Sabiedriskais transports Chennai, Indija
MelnaisDatums: Svētdiena, 05.05.2019, 13:14 | Ziņojums # 1
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2082
Statuss: Offline
Ceļotājam atrodoties vienā no lielākajām Indijas pilsētām Chennai, tiek dota ekskluzīva iespēja šeit izmantot tādu ērtu, ātru un viegli saprotamu transporta veidu kā metro. Ar to arī sākšu.

Ņemot vērā Indijas lielo pilsētu haosu, kāds valda sabiedriskā transporta jomā, tad metro ir tieši tas, kas ir nepieciešams ceļotājam pārvietojoties pa šo pilsētu. Lieliski šajā situācijā ir arī tas, ka no/uz starptautisko lidostu varat izmantot šo transporta veidu. Metro pirmā/pēdējā pietura ir tieši lidosta. Varat pa taisno doties uz metro un pēc minūtēm 30 jau būsiet Chennai centrā.

Metro ir sava mājas lapa, kurā vienmēr varat uzzināt pēdējos jaunumus. Tā ir pa šo saiti:

Chennai metro mājas lapa.

Te būs Chennai metro shēma:



Kā redzam pēc shēmas, tad ir 2 līnijas, jeb kā viņi mēdz dēvēt – 2 koridori. Zaļais un zilais koridors. Plānos ir vēl 3 koridoru izbūve. Esošie 2 koridori praktiski pilnībā aptver pilsētas centru un svarīgākos transporta mezglus Chennai pilsētā.
Jāatzīst, ka metro attiecībā pret citiem transporta veidiem, ir padārgs prieks. shock Vietējie savā nospiedošā masā izmanto autobusa pakalpojumus. Tāpēc atšķirībā no citu pilsētu metro, kur parasti sastāvi ir piebāzti, it sevišķi “pīķa” stundās, te vienmēr varēsiet apsēsties. Braukā tie sastāvi praktiski tukši.



Maksa nav par braucienu, bet tiek aprēķināta pēc nobrauktā attāluma. Lai saprastu par ko stāstu, izlieku saiti uz lapu, kurā attēlotas ir brauciena maksas:

Brauciena maksa vienreizējam braucienam Chennai metro.

Kā varam redzēt, tad dārgākā biļete vienreizējam braucienam maksā 70 rūpijas, tas ir gandrīz 1 EUR. Pērkot vienreizējo biļeti saņemam žetonu, kuru jānoskanē dodoties iekšā metro, un jāatstāj "vārtos" dodoties ārā no metro. Ir arī labās ziņas - ceļotājiem ir paredzētas dienas biļetes. Tagad uzmanību! Tā dienas biļete maksā tikai 100 rūpijas. No rīta nopērciet un braukājiet visu dienu. Varat braukt neierobežotu brauciena skaitu un neierobežotu attālumu. Tas ir tieši tas, kas nepieciešams. Pērkot šo dienas biļeti no Jums tiks paņemta depozīta maksa 50 rūpiju apmērā, par elektronisko biļeti. Pēc tam varat šo biļeti nodot un saņemt atpakaļ savas 50 rūpijas.

Elektroniskā dienas biļete izskatās šādi:



Kā redzam biļete nāk komplektā ar ērtiem vāciņiem. Bildē vāciņi un biļete no abām pusēm.

Ir vēl viena lieta ko vēlos uzsvērt. Tā būs svarīga tiem ceļotājiem, kuri ir jūtīgi pret sliktām smakām, netīrām ielām un tamlīdzīgām neizbēgamām specifiskām Āzijas lietām. It sevišķi tas attiecas uz Indiju. Ja metro ārpusē var būt visīstākā miskaste, netīrība, cūcība un visnepatīkamākās smakas, tad ieejot metro viss vienkārši spīd un laistās. Nepārtraukti tiek pulētas, mazgātas grīdas, slaucīti putekļi un tamlīdzīgi. Atliek tikai nobrīnīties par tādiem neiedomājamiem kontrastiem.

Te būs [b]Melnās Princeses nelieli video no metro:[/b]





Kā redzam viss spīd un laistās. Darbojas airkondišeni, informācijas tablo vizuāli un balsī. Un cilvēku nav. crazy Vēl vagoni tiek dalīti sieviešu un bērnu, invalīdu un kopējos vagonos. Tā kārtība šeit ir jāievēro. Uzraksti ir uz durvīm.

Lietojām metro daudz un cītīgi, ļoti ērti, ātri, un ja pērk dienas biļeti arī ļoti lēti. Iesaku visiem ceļotājiem.
Pievienotie faili: 7026673.jpg(20.1 Kb) · 2387489.jpg(37.2 Kb) · 2112936.jpg(45.5 Kb)


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 42 valstis.
 
MelnaisDatums: Otrdiena, 07.05.2019, 13:14 | Ziņojums # 2
Ģenerālisimuss
Grupa: Administratori
Ieraksti: 2082
Statuss: Offline
Sabiedriskā autobusu satiksme Chennai ir ļoti lēta .... nelaime tikai tāda, ka pirmo reizi nokļūstot Chennai, rodas zināmas problēmas saprast, kas uz kurieni virzās. Kustību maršrutu ir milzīgi daudz, bet visa satiksme ir haotiki organizēta, informācijas var teikt nekādas. shock Bez vietējo palīdzības saprast kā nokļūt no punkta A uz mums nepieciešamo punktu B praktiski ir neiespējami. Radās mums vēlme aizbraukt no Chennai līdz Kovalam beacham. Tas no mūsu viesnīcas atrodas nepilnu 30 km attālumā. Hoteļa recepšenā mēģinājām noskaidrot, kur varam atrast sabiedrisko autobusu, lai nokļūtu Kovalam beach. Tā arī pie skaidrības netikām. Ko darīt ceļotājam šajā variantā? Dodamies uz centrālo Chennai autobusu termināli. No šejienes ar autobusu varēsiet nokļūt jebkurā Jums nepieciešamajā punktā. Saprotama lieta, ka tas nebūs ātrākais variants, bet drošākais pilnīgi noteikti. Šis autobusu terminālis saucas "Chennai Mofussil Bus Terminus", vai saīsinājumā CMBT un atrodas viņš Koyambedu. Līdz terminālam viegli varam nokļūt ar metro. Metro pietura tā arī saucas CMBT, Koyambedu. Pa taisno no metro pieturas nokļūstam autobusu terminālī.

Skats no metro stacijas platformas uz autobusu termināli:



Te pilnīgi droši atradīsiet kādu kas Jums palīdzēs. Mums paskaidroja, ka lai nokļūtu līdz Kovalam nepieciešami ir 2 autobusi. Visu sīki un smalki sarakstīja uz noplēstas avīzes malas. Kādā maršruta autobusā jākāpj iekšā, kur jākāpj ārā, un ar kādu maršrutu ir jābrauc tālāk. Finālā pat aizveda un iesēdināja mūs nepieciešamā autobusā, nobrīdināja konduktoru, lai izsēdina vajadzīgā pieturā. Brauciens varēja sākties.

Pats brauciens diezgan ekskluzīvs, trafiks pa Chennai ielām ļoti aktīvs. Kopā ar visiem motobaikiem un motorikšām, un nemitīgās taurēšanas, sanāk kārtīga "kakafonija". crazy

Kā notiek brauciens ar sabiedrisko autobusu pa Chennai ielām varam redzēt nelielā video:




Kā vēlāk izrādījās, autobusu pirmajā braucienā varējām arī neizmantot. Tikām pievesti pie viena maza autobusu termināla netālu no metro pieturas pilsētas ziemeļu daļā. Daudz ātrāk un nedaudz lētāk (nebūtu jāpērk autobusa biļetes pirmajā autobusā) būtu, ja brauktu ar metro un izkāptu šajā pieturā. crazy Bet kā jau es teicu, tad viesim uz "sitiena" orientēties un saprast, kurš autobuss uz kurieni iet ir diezgan apgrūtinoši. Labā lieta tāda, ka naudas izteiksmē tās ir tīrās kapeikas. Par braucienu ar pirmo autobusu samaksāju 19 rūpija (aptuveni 0,24 EUR) no cilvēka, par braucienu ar otro autobusu 16 rūpijas (aptuveni 0,21 EUR) no cilvēka. Un tas ir par kādiem 30 km ceļa. Atpakaļ ceļā viss tas process jau bija vienkāršāks.



Ir nianse lietojot Indijas sabiedriskos autobusus. Autobusu kreisās puse sēdvietas ir paredzētas sievietēm un bērniem. Gadījās man nosēsties kopā ar Melno Princesi kreisajā pusē. Ar negodu tiku patriekts no tās vietas. biggrin Pat ja ir brīvas vietas, veči tur sēdēt nedrīkst. Sievietei nekādi likumi nav rakstīti, ir rezervētas vietas kreisajā pusē, bet ja vēlas viņa var sēdēt arī labajā. Tā lūk. Kārtējā veču diskriminācija visā savā skaistumā. biggrin

Bet visā visumā, ja saprotat kas uz kurieni brauc Chennai sabiedriskos autobusus ne tikai var, bet ir arī jāizmanto. prof Pirmkārt, ne tuvu visur kur vēlēsieties varēsiet piebraukt ar metro, otrkārt tas ir pasakaini lēts pārvietošanās līdzeklis. Kā mīnusi – autobusi mēdz būt ļoti pilni, nav airkondišena, visas ielas smakas un izplūdes gāzes nāksies elpot. Domājam paši.

Kā nākamais transporta veids ir motorikšas. Šo transporta veidu viemēr viegli varēsiet atrast uz ielām. Paši motorikšu vadītāji bieži paši stāsies pie Jums un izteiks savus piedāvājumus. Attiecīgos gadījumos, ja attālums nav liels, nav tuvumā sabiedriskā transporta, nav laika gaidīt, tad izmantot šo transporta veidu ir ļoti ērti un izdevīgi. prof Nepieciešams tikai zināt pāris lietas. Samaksa parasti notiek par motorikšu nevis no cilvēka. Izņēmums ir, ja pa ceļam tiek paņemts vēl kāds pasažieris, bet tā ir reta situācija. Un ja esat vienojies ar vadītāju, tad varat sākt protestēt par papildus pasažiera uzņemšanu, 99% gadījumos attiecībā uz papildu pasažieri tiks lūgta Jūsu piekrišana. Ir diezgan strikti noteikt maksa par 1 km. Tai nevajadzētu pārsniegt 20 rūpijas par 1km. Vispirms paskatieties savā GPS, izmēriet attālumu, cik tālu būs jābrauc. Tad, kad būsiet apturējis motorikšu, tad pats piedāvājiet par braucienu maksāt izejot no 15 rūpijām par 1 km. Tas var nostrādāt, bet ja nē, tad motorikšas vadītājs zinās, ka orientējaties situācijā, attiecīgi viņa piedāvājums būs ļoti tuvs 20 rūpijām par 1 km. Ja nesauksiet savu cenu, tad ticiet man, motorikšas vadītājs redzot, ka esat ārzemnieks, nezināt attālumu, neziniet cenas .... par braucienu paprasīs Jums "kosmosu".

Motorikšas vadītājam "diendusa", pēc gara un saspringta rīta cēliena. biggrin



Neliels video no mūsu brauciena ar motorikšu. Kā saka mūsu austrumu kaimiņi "Покатались с ветерком": biggrin



No sabiedriskā transporta Chennai ir arī takši un vilcieni. Ne vienu, ne otru netiku izmantojis. Vilciens varētu būt ļoti sakarīgs transporta veids – ļoti lēts un ātrs. Bet nenācās viņu izmantot. Takšus es parasti vispār neapskatu kā ceļotāju transporta veidu. Takši tikai ekstra gadījumos un bezizejas situācijās. Bet tādas situācijas gadās pietiekami reti.

Dalāmies ar savu pieredzi sabiedriskā transporta izmantošanā Chennai.
Pievienotie faili: 6129329.jpg(50.7 Kb) · 7548470.jpg(136.6 Kb) · 2701103.jpg(66.3 Kb)


Taizeme, Malaizija, Singapūra, Birma, Laosa, Filipīnas, Vjetnama, Bruneja, Indonēzija, Kambodža, Ķīna, Indija, Šrilanka... kopā 42 valstis.
 
Forums » Indija, Šrilanka, Bangladeša un Maldivu salas » Avio un cits transports » Sabiedriskais transports Chennai, Indija (metro, autobusi, motorikša)
  • Lappuse 1 no 1
  • 1
Meklēšana:


Copyright MyCorp © 2019